.

محورهای همایش

محورهای همایش تجربه کاوی اقتصاد مقاومتی بر اساس سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و مواد برنامه میان مدت ششم بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در سرفصل های تولید و بهره وری، فروش و بازاریابی، مالی و اقتصادی، منابع انسانی، فرهنگ و عدالت اجتماعی شامل موارد ذیل است:

تولید و بهره وری

  • افزایش تولید داخلی نهاده‌ها، کالا و خدمات راهبردی
  • ارتقاء کیفیت و رقابت‌پذیری در تولید
  • اصلاح الگوی مصرف، مدیریت مصرف و صرفه جویی در هزینه‌های عمومی
  • اقتصاد دانش بنیان و افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان
  • انتقال فناوری های پیشرفته به داخل کشور
  • شناسایی و بکارگیری ظرفیت‌های علمی، فنی و اقتصادی
  • اصلاح ساختار در جهت بهره وري عوامل
  • باز مهندسي به منظور كاهش موازي كاري
  • استفاده مناسب از تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات به منظور چابك سازي
  • ایجاد تنوع در مبادی تأمین کالاهای وارداتی

منابع انسانی، فرهنگ و عدالت اجتماعی

  • توسعه فرهنگ جهادی در ارزش افزوده، تولید ثروت، بهره‌وری، کارآفرینی، سرمایه گذاری و اشتغال مولد
  • تبیین و گفتمان سازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی
  • رشد بهره‌وری از طریق تقویت و توانمندسازی نیروی کار
  • رشد سرمایه های انسانی از طریق آموزش، مهارت، خلاقیت، کارآفرینی و تجربه
  • رقابت بین مناطق محروم و به کارگیری ظرفیت و قابلیت‌های متنوع در جغرافیای مزیت‌های مناطق
  • تأمین امنیت غذا و درمان در مناطق محروم
  • ارتقاء شاخص‌های عدالت اجتماعی در مناطق محروم
  • كمك به کاهش استضعاف و محروميت و توانمندسازي اقشار مستضعف
  • حمايت يا راه اندازي تعاوني هاي كار و توليد در مناطق محروم
  • انجام مطالعات راهبردي مساله محور
  • توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی
  • حمايت از مخترعان و نوآوران در حوزه هاي نوين با فناوري پيشرفته

مالی و اقتصادی

  • تامین منابع مالی و سرمایه گذاری
  • شفاف‌سازی مالی و مالیاتی
  • رصد برنامه‌های تحریم و مدیریت مخاطرات اقتصادی
  • سرمايه گذاري هاي مالي خطرپذير (شراكت در سرمايه) در حوزه محروميت زدايي
  • افزايش شفافيت مالي و پاسخگويي
  • مدیریت سبد دارائی ها و سهام

فروش و بازاریابی داخلی و خارجی

  • افزايش محصولات رقابتي در بازارهای داخلي و بين المللي
  • شکل‌دهی بازارهای جدید و صادرات به ويژه بازارهاي كشورهاي اسلامي
  • تنوع بخشی پیوند‌های اقتصادی با کشورها به ویژه با کشورهای منطقه
  • گسترش مشوق‌های لازم و تشویق سرمایه‌گذاری خارجی برای صادرات
  • تولید ملی متناسب با نیازهای صادراتی
  • افزایش پوشش استاندارد برای کلیه محصولات و ترویج آن

.